Általános Szerződési Feltételek

1. A Szerződő Felek

I.1. Az Üzemeltető
Név: Kerecsényi Petra E.V. (továbbiakban: Üzemeltető)
Kapcsolattartó: Kerecsényi Petra
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Olaj utca 12/5
Nyilvántartási szám: 55101620
Adószám: 56454842-1-27
E-mail: hello@utasipetra.hu
Web: www.szomatikusgyakorlatok.hu
I.2. Az Ügyfelek
Ügyfélnek minősül, aki a www.szomatikusgyakorlatok.hu   weboldal (a
továbbiakban: Weboldal) bármely szolgáltatását igénybe veszi, vagy a Weboldalra
feltöltött ismeretanyagokból, online marketing szolgáltatásokból vásárol.
A Weboldal szolgáltatásait azok az Ügyfelek vehetik igénybe, akik elfogadják jelen
Általános Szerződési Feltételeinket. Kérjük, amennyiben aktív felhasználója kíván lenni a
Weboldalnak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag
abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával
egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában Ügyfél az a természetes személy,
aki a Weboldal valamely szolgáltatását – saját nevében, vagy valamely szervezet
képviseletében – igénybe veszi. Az Ügyfél a jelen Általános Szerződési Feltételek
elfogadásával kijelenti, hogy a Weboldal szolgáltatásainak igénybevétele tekintetében
cselekvőképessége fennáll.
A Weboldalon elérhető szolgáltatások igénybevétele ráutaló magatartással történik. Az
igénybe vett szolgáltatások vonatkozásában megkötött szerződések nem kerülnek
iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, későbbiekben nem
kereshetőek vissza, magatartási kódexre nem utalnak. A Weboldal működésével
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken
rendelkezésére állunk!

1. Általános tudnivalók.

II.1. Az ÁSZF célja, módosítása, hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya a www.szomatikusgyakorlatok.hu
Weboldalra terjed ki. A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeket azért adta ki,
hogy ebben részletesen szabályozza a Weboldal szolgáltatásaival, és annak
igénybevételével kapcsolatos feltételeket, az Üzemeltető, és az Ügyfél jogait,
kötelezettségeit és egyéb, a Weboldal szolgáltatásaival összefüggő lényeges
körülményeket.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő
Ügyfél között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. A Weboldal
valamely szolgáltatását igénybe vevő Ügyfél ráutaló magatartásával elfogadja, és
magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket. Az itt nem
szabályozott kérdéseket illetően az Üzemeltető tevékenységére vonatkozó mindenkor
hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a 2013.évi V. törvényben,
a Polgári Törvénykönyvben (a továbbiakban: Ptk.), valamint a Szerzői jogról szóló 1999.
évi LXXVI. törvényben (a továbbiakban: Szjt.) foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül
is irányadóak.

Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben
vagy egészben
bármikor módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori
módosítása a
közzétételkor lép hatályba, és mindaddig hatályban marad, amíg a Szolgáltató a
Weboldal szolgáltatásait biztosítja, vagy az Általános Szerződési Feltételeket módosítja.
Jelen Általános Szerződési Feltételek közzétételének, és egyben hatályba lépésének
napja: 2022. március 14. napja.

II.2. A szerződés tárgya:

A szerződés tárgya a Weboldalon található valamennyi szolgáltatás, amelyet az
Ügyfelek, díj megfizetése ellenében igénybe vesznek, vagy megvásárolnak. A szerződés
nyelve a magyar. A megrendelés rögzítésével az Ügyfél kijelenti, hogy a szolgáltatás
paramétereit elfogadja és igényeinek mindenben eleget tevőnek ismeri el. Az
Üzemeltető biztosítja az Ügyfelek számára a Weboldal szolgáltatásainak
igénybevételére, valamint az ott található tudásanyagok, és szolgáltatások
megvásárlására szolgáló online felületet.

II.3. Termékkínálat

Meghatározása:
Az Üzemeltető a Weboldalon a humán egészség elérése, és fenntartása témakörében
online megrendelhető tudásanyagokat és szolgáltatásokat tesz közzé.
II.3.1. A Weboldalhoz tartozó web shopban jelenleg megvásárolható termékek:
 „Női erőbe érkező” online női életmód program. Az online kurzus részletes
leírása, jellemzői, és a kurzussal nyújtott szolgáltatások az
utasipetra.hu Weboldalon találhatóak.
 „Nyári elvonulás” program. Az elvonulás részletes leírása, jellemzői, és az
elvonulással nyújtott szolgáltatások a utasipetra.hu Weboldalon találhatóak.

II.4. Személyes adatok:

Az Ügyfelek személyes adatainak felhasználása az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.)
hatályos szabályozásának értelmében történik. Az Üzemeltető az ügyfelek adatait a
szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében
tárolja.
A Weboldal egyes funkcióinak használata során az Ügyfeleknek néhány személyes
adatát meg kell adnia az Üzemeltető részére. A bekért adatokat az Üzemeltető rögzíti,
tárolja, feldolgozza és használja. A bekért adatok a Weboldal megfelelő használatához,
a kapcsolattartáshoz, a megrendelés teljesítéséhez, a lebonyolításhoz
elengedhetetlenül szükségesek.
Az Üzemeltető az Ügyfelek adatait kiemelt biztonsággal kezeli, használatuk során az
Infotv. -nek megfelelően jár el, és az adatokat csak a Weboldal által nyújtott
szolgáltatások teljesítése érdekében szükséges ideig tartja nyilván. Az Üzemeltető által
alkalmazott adatkezelési elvek, és részletes szabályok Üzemeltető által közzétett
Adatkezelési tájékoztatóban találhatóak a https://utasipetra.hu/adatkezelesi-
tajekoztato/ címen.

III. A megrendelés folyamata

A www.utasipetra.hu Weboldalhoz tartozó aloldalakon az Ügyfél az alábbi
szolgáltatásokat rendelheti meg;
 „Női erőbe érkező” online női életmód program

 „Nyári elvonulás” program
Az Ügyfél a weboldalhoz tartozó különálló landing oldalakon keresztül megrendelhető
kurzusokat az oldalon lévő akciógombok segítségével tudja kiválasztani, ami aztán
átirányítja őt a vásárlás oldalára, ahol a  „KOSÁRBA TESZEM” ikonra klikkelve
továbbirányítja egy következő oldalra, ahol a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra
kattintva folytatható a vásárlás, melyet követően kell megadni a számlázási adatokat,
melyek a következőek: teljes név, e-mail cím, számlázási cím, valamint opcionálisan a
cégnév, valamint felhasználónév, és jelszó. Fizetés előtt be kell jelölni az „Elolvastam, és
elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat” nyilatkozat előtt lévő
négyzetet. Ezután a „Tovább a Fizetéshez” gombra kattintva indítható el a fizetési
folyamat.
1. A megrendelt szolgáltatás fizetésének módja, és a megrendelések
feldolgozása
A szolgáltatások díjai a Weboldalon kerül meghatározásra az adott
tudásanyag/szolgáltatás tematikájával és egyéb feltételeivel együtt.

IV.1. Lehetséges fizetési módok:

Bankkártyával történő fizetés
 a Paylike fizetési szolgáltatón keresztül.
(P. O. Pedersensvej 14, Aarhus, Dánia, www.paylike.hu ÁSZF: https://paylike.hu/terms-
of-service, GDPR: https://paylike.hu/privacy
A fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A számlát a bankkártyás fizetéssel
egyidejűleg juttatjuk el az erre a célra megadott e-mail címre. A bankkártyás fizetés
során meg kell adni annak a bankkártyának az adatait (kártyaszám, lejárat év/hónap,
név, biztonsági kód) amelyhez rendelt bankszámláról a fizetés történik.

IV.2. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések, és jelentkezések feldolgozása folyamatosan történik, a fizetéstől
számított lehető legrövidebb időn belül, amely a legtöbb esetben a fizetést követő 1-2
munkanapot jelent, mely időtartam – különösen valamely technikai, vagy egyéb
fennakadás esetén – hosszabb is lehet.

IV.3. Díjjóváírási/Fizetési visszaigazolás és Regisztráció

A felek között a Szolgáltatás megvásárlására és a szolgáltatás nyújtására vonatkozó
szerződés a díj jóváírását tartalmazó, e-mail kiküldésének napján jön létre. A sikeres
fizetést követően a díjjóváírást visszaigazoló e-mail egyben a teljesítés megkezdéséről
szóló visszaigazoló e-mailként érkezik meg az Ügyfélhez, melyben az elektronikus
számla is megtalálható.
A weboldalon elérhető szolgáltatások valamelyikének megrendelése esetén az Ügyfél
a „BELÉPÉS” menüpont alatt, vagy a „PÉNZTÁR” egy regisztrációs felületet talál,
amelyen meg kell adnia felhasználónevét vagy e-mail címét és jelszavát. A további
vásárlásoknál az első vásárlásnál kapott jelszó használható.

V. Vételár/Szolgáltatási díj

A vételár mindig a kiválasztott Szolgáltatás mellett feltüntetett összeg, amely Alanyi
Adó Mentes összeg és egyben a bruttó vételár.
A Weboldalról megrendelhető Szolgáltatások árai változtatásának jogát az Üzemeltető
fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép
hatályba. Az ármódosítás a módosítás időpontjában már megrendelt Szolgáltatásra
nem vonatkozik.

VI. A szolgáltatás teljesítésének megtagadása/visszautasítása

Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot arra, hogy megrendeléseket visszautasítson
pl. versenyérdek-ellentét miatt.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás nyújtását – annak megkezdése
előtt – megtagadja. Ilyen esetben az esetlegesen időközben már kifizetett
ellenszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb a Szolgáltatás nyújtás megtagadásáról
szóló értesítés megküldését követő munkanapon megtéríti (Paylike rendszerén
keresztül az Ügyfél vásárláskor használt bankkártyájára visszatérítést kezdeményez,
illetve a banki átutalás esetén az átutaláshoz használt bankszámlájára visszautalja az
összeget) az Ügyfélnek.
Amennyiben az Üzemeltető a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti,
mert a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről az Ügyfelet
azonnal, de legkésőbb 3 munkanapon belül tájékoztatni, valamint a Megrendelő által
fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbbaz értesítést követő 3 napon belül
visszatéríteni.

VII. Felelősség:

Az Üzemeltető a Tudásanyagokat elsősorban a szolgáltatás adatlapján meghatározott
célcsoport számára fejleszti. A Szolgáltatások tartalmai az Üzemeltető előzetes, nem
reprezentatív felmérése alapján kerülnek kifejlesztésre. A Tudásanyagok nem adnak
semmilyen iskolai végzettséget. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget arra nézve, hogy
az általa kínált Tudásanyagok/Szolgáltatások megvalósítása az Ügyfél részéről
sikeresen megtörténik, és arra nézve sem, hogy az – sikeres megvalósítás esetén –
önmagában elegendő a megrendelt online kurzus által szándékolt célok eléréséhez,
tekintve, hogy azt sok, az Üzemeltetőtől és a szolgáltatástól független körülmény
befolyásolja.
Az Üzemeltetőt az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési
adatokra visszavezethető problémákért, hibákért semminemű felelősség nem terheli.
Az Üzemeltetőt továbbá nem terheli felelősség az abból adódó károkért, hogy az Ügyfél
a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem az Üzemeltetőnek
felróható okból, hozzáférhetővé válik.
Az Üzemeltető fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag előzetes fizetés esetén
szolgálja ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat az Ügyfeleket, akik rendszeresen nem
tartják be jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, vagy más
módon kárt okoznak az Üzemeltetőnek.
Az Üzemeltető nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a
kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program
meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.
A Weboldal szolgáltatásainak igénybevétele feltételezi az ügyfelek részéről az Internet
lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve ügyfél
tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és vásárlással kapcsolatos esetleges
kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a
számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
A Weboldalon küldött rendeléssel minden ügyfél kijelenti, hogy a jelen
üzletszabályzatot megértette és elfogadja, valamint cselekvőképességet kizáró, vagy
korlátozó ok vele szemben nem áll fent. Weboldalunkon csak a felsorolt fizetési módok
közül lehet választani. Az ettől eltérő megrendelés ellenértékének kifizetéséért
Weboldalunk nem vállal felelősséget.

VIII. A vásárlástól való elállás joga

VIII.1. Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató az ügyfeleket, mint fogyasztókat megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül,
így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A 45/2014. (II. 26.) Korm. 20. § (1)-(2) bekezdései alapján: (1) Az üzlethelyiségen kívül
kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben
meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan
üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely
szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét
követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott
határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától;
1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés
megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-
ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Az Üzemeltető tájékozatja valamennyi fogyasztónak minősülő ügyfelét, hogy a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja szerint a nem
tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás
a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a
fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
Az Üzemeltető tájékoztatja továbbá valamennyi fogyasztónak minősülő ügyfelét,
hogy az Üzemeltető valamennyi tevékenysége a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
29. § (1) bekezdésének m) pontja alá tartozik
1. Kellékszavatosság
Az ügyfelek, mint fogyasztók tájékoztatásának jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm.
rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3.
számú melléklete alkalmazásával készült.

IX.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Amennyiben a Weboldal által nyújtott szolgáltatás hibás, az Ügyfél kérheti, hogy a hiba
kijavítása haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül történjen meg.
Amennyiben Üzemeltető e határidőn belül a hibát nem javítja ki, díjfizetős szolgáltatás
esetén a hibás szolgáltatásért megfizetett díj visszajár az ügyfélnek. Amennyiben az
ügyfél a hibás szolgáltatás nyújtását követően érdekmúlását valószínűsíti, ebben az
esetben kérheti az általa megfizetett díj hiba kijavítása nélküli visszatérítését.
Milyen határidőben érvényesítheti az ügyfél kellékszavatossági igényét?
Az ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk az
ügyfelek figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn
túl kellékszavatossági jogaikat már nem érvényesíthetik.
Kivel szemben érvényesíthetik az Ügyfelek kellékszavatossági igényeiket?
Az ügyfelek az Üzemeltetővel szemben érvényesíthetik kellékszavatossági igényeiket.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igények
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a
szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.

X. A szellemi tulajdon védelme

A www.utasipetra.hu mint Weboldal, és az e Weboldalon található tartalmak szerzői
jogi műnek minősülnek, és az Szjt. hatálya alá tartoznak. Tilos a Weboldalon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra
nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus
tárolása, feldolgozása és értékesítése az Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül. A
Weboldalról és azok adatbázisaiból bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás
esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
Az Üzemeltető fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
Domain-neveire.
Tilos a Weboldalak tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése;
a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése;
bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a Weboldalak vagy azok bármely része módosítható, vagy indexelhető.

XI. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Az Ügyfél, mint fogyasztó (a továbbiakban e rész alkalmazásában: fogyasztó) a
termékkel vagy az Üzemeltető tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Kapcsolattartó: Utasi Petra
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Olaj utca 12/5
Nyilvántartási szám: 55101620
Adószám: 56454842-1-27
E-mail: hello@utasipeztra.hu  
Web: www.utasipetra.hu 

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Üzemeltetővel a panaszát, amely az
Üzemeltetőnek, illetve az Üzemeltető érdekében vagy javára eljáró személynek az áru,
fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen
kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt az Üzemeltető köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati
példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra
adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg
megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint
köteles eljárni. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető – ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc
napon belül köteles írásban-érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A
panaszt elutasító álláspontját az Üzemeltető indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az
Üzemeltető köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1. a fogyasztó neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4. az Üzemeltető nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a
fogyasztó aláírása,
6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az Üzemeltető a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az üzemeltető és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek
állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági
feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája
itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

XI.1. Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön
fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása
megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető
testület illetékes.
Az Üzemeltetőt, mint vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő
válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a
békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes
békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény
mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó
rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság
kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig
terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó
éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer
forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió
forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel
való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi
eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita
rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége

esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó
vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót
terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető
testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat,
távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet
tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának
megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és
tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését,
4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére
nem került sor,
7. a testület döntésére irányuló indítványt,
8. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló
egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.
Adatkezelési tájékoztató | Általános szerződési feltételek | Webdesign: Honlap Egy
Hét Alatt | Kerecsényi Petra EV, 8000 Székesfehérvár, Olaj utca 12/5,
Azonosító:55101620
A honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket használunk. Az adataid kezeléséről
bővebben az Adatkezelési tájékoztatóban olvashatsz.RendbenAdatkezelési tájékoztató

Budapest, 2025.02.13.